FAQ

Czyli najczęściej zadawane nam pytania

  • Często zadawane pytania

    • Z jakiego zasięgu korzystamy?

      Jakość usług telekomunikacyjnych oparta jest o zasięg sieci Plus.
      Zobacz mapę zasięgu Plus: www.plus.pl/mapa-zasiegu (dostępna na dole strony)

    • Jak aktywować kartę SIM w Viva! Mobile?

      Ostrożnie wyłam właściwą dla Twojego telefonu kartę SIM (standardową, microSIM lub nanoSIM). Włóż kartę SIM do swojego telefonu. Włącz telefon. Wpisz kod PIN, umieszczony na karcie, z której wyłamałeś kartę SIM. Po odebraniu, zapisz SMS z konfiguracją.

    • Jak skonfigurować Internet mobilny?

      Jeśli po aktywacji karty Internet nie działa, wyślij dwa bezpłatnego SMSa:
      SMS o treści INTERNET pod numer 8090
      Szczegóły ręcznej konfiguracji możesz pobrać klikając na przycisk "Pobierz PDF"

    • Jak skonfigurować telefon: MMS oraz Internet.

      Jeśli po aktywacji numeru Internet i MMSy nie działają, wyślij dwa bezpłatne SMSy:
      SMS o treści INTERNET pod numer 8090
      SMS o treści MMS pod numer 8090
      Szczegóły ręcznej konfiguracji możesz pobrać klikając na przycisk "Pobierz PDF"

      Pobierz pdf
    • Jak aktywować usługę Roamingu?

      Gdy wyjeżdżasz z kraju, pamiętaj, że usługa Roamingu nie jest aktywna domyślnie dla nowych numerów.
      Aby ją włączyć, można złożyć taką dyspozycję kontaktując się z Działem Obsługi Klienta.

      Powyższe nie ma zastosowania do numerów przeniesionych, które usługę Roamingu mają dostępną od dnia aktywacji.

    • Jakie są początkowe ustawienia na karcie SIM?

      Aktywne:
      Połączenie oczekujące, Informacja o próbie połączenia, Poczta głosowa, Identyfikacja numeru, Rozmowa konferencyjna głosowa, Zawieszenie połączenia
      Nieaktywne:
      Roaming, Usługi Premium, Rozmowy międzynarodowe

    • Jak odsłuchać pocztę głosową?

      Zadzwoń na numer +48459561234 lub numer skrócony 1234 (wyłącznie z telefonu Viva! Mobile), aby połączyć się z pocztą głosową.

    • Ile pieniędzy z każdego opłaconego abonamentu trafia do Fundacji "Viva!"?

      Kwoty przekazywane z każdego opłaconego abonamentu są regulowane umową zawartą pomiędzy Fundacją Viva! a Next Mobile sp. z o.o. i wynoszą odpowiednio:

         Taryfa    W skali roku
         Miś   52 zł
         Delfin   118 zł
         Lis   140 zł
         Lew   170 zł
         Dzik   74 zł
         Słoń   177 zł

    • Jak zarządzać swoim kontem klienta online?

      Wybierz opcję Logowanie w menu strony na górze. W polu "Login" wpisz swój numer telefonu, a poniżej przepisz tekst z widocznego obrazka. Po kliknięciu przycisku "Dalej" otrzymasz SMS z kodem. Przepisz go na widocznej stronie i zatwierdź przyciskiem.

      Znajdziesz się na swoim koncie klienta, gdzie możesz:
      - sprawdzić swoje dane
      - sprawdzić posiadaną taryfę
      - możesz aktywować dodatkowe pakiety GB
      - możesz aktywować lub dezaktywować usługi takie jak poczta głosowa, czy prezentowanie swojego numeru podczas połączeń
      - sprawdzić swoje płatności
      - przeglądać listę swoich połączeń

    • Dlaczego w opisie taryfy podane jest, że ilość minut/SMS/MMS jest nielimitowana, a w cenniku jest podana określona ich ilość? Skąd ta rozbieżność?

      Cennik obejmuje standardowe ceny wszystkich usług, natomiast Klient zawierając z Viva! Mobile Umowę o Świadczenie Usług Telekomunikacyjnych podpisuje ją na warunkach promocyjnych, które są opisane w Regulaminie Promocji, dostępnym pod adresem https://vivamobile.pl/dokumenty#Regulaminy.

      Umowa jest zawierana na czas nieokreślony, z miesięcznym okresem wypowiedzenia i przez cały okres korzystania z usług Viva! Mobile obowiązują warunki promocyjne, a więc nielimitowane połączenia, SMS i MMS.

  • Przydatne kody

    • Sprawdzenie statusu aktualnego pakietu internetowego

      Aby sprawdzić status usługi, należy wpisać podany kod i wcisnąć na końcu zieloną słuchawkę: *136#
      Otrzymaną wartość należy podzielić przez 1024 - wynik przedstawi ilość MB jaka pozostała do wykorzystania w danym cyklu.

    • Włączenie przekierowania połączeń, gdy nie odbierasz

      Należy wpisać podaną konfigurację i wcisnąć zieloną słuchawkę: **61*+48XXXXXXXXX#
      Numer XXXXXXXXX oznacza numer telefonu na który ma zostać zrealizowane przekierowanie.

    • Włączenie przekierowania połączeń, gdy Twój numer jest nieosiągalny

      Należy wpisać podaną konfigurację i wcisnąć zieloną słuchawkę: **62*+48XXXXXXXXX#
      Numer XXXXXXXXX oznacza numer telefonu na który ma zostać zrealizowane przekierowanie.

    • Włączenie przekierowania połączeń, gdy Twój numer jest zajęty

      Należy wpisać podaną konfigurację i wcisnąć zieloną słuchawkę: **67*+48XXXXXXXXX#
      Numer XXXXXXXXX oznacza numer telefonu na który ma zostać zrealizowane przekierowanie.

    • Przekieruj wszystkie połączenia

      Należy wpisać podaną konfigurację i wcisnąć zieloną słuchawkę: **21*+48XXXXXXXXX#
      Numer XXXXXXXXX oznacza numer telefonu na który ma zostać zrealizowane przekierowanie.

    • Wyłączenie przekierowania połączeń, gdy nie odbierasz

      Należy wpisać podany kod i wcisnąć zieloną słuchawkę: ##61#

    • Wyłączenie przekierowania połączeń, gdy Twój numer jest nieosiągalny

      Należy wpisać podany kod i wcisnąć zieloną słuchawkę: ##62#

    • Wyłączenie przekierowania połączeń, gdy Twój numer jest zajęty

      Należy wpisać podany kod i wcisnąć zieloną słuchawkę: ##67#

    • Wyłączenie wszystkich przekierowań połączeń

      Należy wpisać podany kod i wcisnąć zieloną słuchawkę: ##21#

  • Uruchamianie usług

    • Włączenie poczty głosowej

      Aby włączyć usługę, wyślij SMS o treści U1 na numer 2525

    • Wyłączenie poczty głosowej

      Aby wyłączyć usługę, wyślij SMS o treści U2 na numer 2525

    • Włączenie połączeń oczekujących

      Aby włączyć usługę, wyślij SMS o treści U3 na numer 2525

    • Wyłączenie połączeń oczekujących

      Aby wyłączyć usługę, wyślij SMS o treści U4 na numer 2525

    • Włączenie zawieszania połączeń

      Aby włączyć usługę, wyślij SMS o treści U5 na numer 2525

    • Wyłączenie zawieszania połączeń

      Aby wyłączyć usługę, wyślij SMS o treści U6 na numer 2525

    • Włączenie połączeń konferencyjnych

      Aby włączyć usługę, wyślij SMS o treści U7 na numer 2525

    • Wyłączenie połączeń konferencyjnych

      Aby wyłączyć usługę, wyślij SMS o treści U8 na numer 2525

    • Włączenie blokowania połączeń bez prezentacji numeru

      Aby włączyć usługę, wyślij SMS o treści U9 na numer 2525

    • Wyłączenie blokowania połączeń bez prezentacji numeru

      Aby wyłączyć usługę, wyślij SMS o treści U10 na numer 2525

    • Usługa Kto dzwonił - aktywacja

      Aby włączyć usługę, wyślij SMS o treści T na numer 8023

    • Usługa Kto dzwonił - dezaktywacja

      Aby wyłączyć usługę, wyślij SMS o treści N na numer 8023

  • Dodatkowe pakiety internetu

    • Jak aktywować dodatkowy pakiet internetu 2 GB w taryfie abonamentowej?

      Wyślij SMS na numer 2525 o treści 2GB (bez odstępów).
      Pakiet jest ważny do końca Okresu Rozliczeniowego.
      Koszt: 3,38 zł

    • Jak aktywować dodatkowy pakiet internetu 10 GB w taryfie abonamentowej?

      Wyślij SMS na numer 2525 o treści 10GB (bez odstępów).
      Pakiet jest ważny do końca Okresu Rozliczeniowego.
      Koszt: 12,30 zł

    • Jak aktywować dodatkowy pakiet internetu w taryfie Internet?